BySilke

Get over your hill and see what you find there.

  • Blog
    • Fotografie
    • Fotoweek
    • Persoonlijk
    • Reizen
    • Recepten
    • Review
    • Schrijfsels
  • Fotografie
    • Info
    • Foto’s
  • BySilke
    • Over mij
    • Disclaimer
  • Contact
Jan Palfijn Gent

9 dingen die ik leerde door stage te lopen op de pediatrie

Persoonlijk

Zoals jullie vorige week lazen, had ik afgelopen zaterdag mijn allerlaatste shift als verpleegkundige-in-opleiding op de pediatrie (dus bij de kindjes) van het Jan Palfijn ziekenhuis hier in Gent! Een afdeling waar ik totaal niet van wist hoe die zou zijn en tegelijk een stage waar ik toch wel tegenop keek omdat ik wist dat ik niet veel technische handelingen zou kunnen oefenen. Om bv. bloed te prikken bij baby’s moet je namelijk vierdejaarsstudent zijn, en dat ben ik uiteraard niet. Desondanks heb ik op die vier weken tijd veel geleerd. Niet per se om later zelf op zo’n afdeling te staan (mijn trommelvliezen zijn al kapot genoeg door enkele krijsende baby’s), maar vooral tips om het leven met baby later te vergemakkelijken.

4 Comments

badderen

Lichtpuntjes #163 | Badderen & laatste week op de pediatrie

Fotoweek, Persoonlijk

Oei, niet te veel foto’s gemaakt deze week! Misschien ook wel omdat ik redelijk wat tijd doorbracht op stage: mijn allerlaatste stageweek op de pediatrie in Jan Palfijn was een feit. Voor het eerst was mijn week gevuld met vroege shifts, waardoor ik in de namiddag eindelijk weer eens tijd had voor sport, badderen en op’t gemak koken. En nu zit het er alweer op! We stevenen in rechte lijn af op mijn examens, dus brandende kaarsjes zijn steeds welkom. Ik neem je graag mee in mijn lichtpuntjes van afgelopen week.

4 Comments

pediatrie

Lichtpuntjes #159 | Pre-Kerst vieren & eerste stageweek op de pediatrie

Fotoweek, Persoonlijk

Goeiemorgen! Niet te geloven dat er alweer een week voorbij is, of is dat tegenwoordig iets heel cliché om te zeggen? Vorig weekend vierden we pre-Kerst met het gezin –> zo veel leuker om dat al wat vroeger te vieren. Geen gedoe met agenda’s bij elkaar leggen, je bereidt je maag al wat voor, je krijgt al cadeautjes en komt helemaal in de sfeer van Kerstmis. Win-win! Daarnaast stond ik maandag met een klein hartje in het Jan-Palfijn ziekenhuis, voor de start van mijn stage op pediatrie. En dit in een ziekenhuis waar ik nog nooit geweest ben + op een afdeling waar ik niet echt naar uitkeek. Hieronder meer.

11 Comments

Meet Silke

Silke De Praitere

Op dit stukje internet vind je de schrijfsels van een West-Vlaamse Gentenaar uit ’95 met een passie voor de wereldbol, Crossfit, theater en desserts (behalve rijstpap). In het dagelijkse leven houd ik me bezig met contentcreatie & recruiting. Daarnaast ben ik ook fotograaf in bijberoep en heb ik nog duizend-en-een andere interesses. Je zal op mijn blog dus een beetje vanalles terugvinden. Happy reading!

>> Meer over mij

Sociale media

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
Follow

Zoeken

Abonneer je op mijn blog!

Krijg een e-mail telkens als ik een nieuwe blogpost online plaats.

Voeg je bij 120 andere abonnees

Categorieën

Archief

Hé jij daar! Ik gebruik cookies op mijn website & laat je dat bij deze graag weten. Door verder te surfen op mijn website, ga je hiermee akkoord. Cookiebeleid